Emil Hurezeanu

Nascut la Sibiu in 1955, si-a facut studiile in drept la Cluj Napoca, ulterior devenind redactor la revista Echinox. In 1979, dupa facultate, publica un volum de versuri la Editura Dacia.

Lucreaza ca juristconsult in satele din jurul Sibiului, apoi ca librar in Sibiu si avocat in Medias. Obtine o bursa Herder (acordata de Ana Blandiana) si pleaca la Viena. Dupa absolvirea cursurilor, decide sa nu se intoarca in Romania si se stabileste la Munchen, devenind redactor la postul de radio Europa Libera, primind azil politic in Germania.

Dupa 1985 studiaza stiinte politice in Statele Unite si isi continua activitatea la Europa Libera, devenind una dintre vocile cele mai critice la adresa regimului Ceausescu. Se intoarce in ROmania dupa 1990, ramanand totusi la Europa Libera pana in 1995. Din 1995 pana in 2002 este director al sectiei romane de la Deutsche Welle.

In 2002 se intoarce definitiv in ROmania, ca realizator tv pentru Antena 1, unde turneaza timp de cinci sezoane emisiune Romania Mea. In timpul cabinetului Adrian Nastase devine consilier al primului ministru, in ciuda opozitiei sale ample si de mare notorietate la adresa PSD si a liderului comunist Ion Iliescu, presedinte, in epoca, al Romaniei.

Ca realizator tv se muta in 2005 la Realitatea, realizand emisiunea Cap si pajura, alaturi de Cristian Tudor Popescu. Adversitatea celor doi, care era cheia emisiunii, avea sa ii insoteasca si dupa aceea, confruntandu-se de mai multe ori, violent, in public.

In radio, isi continua activitatea colaborand cu postul Europa FM pentru care realizeaza o serie de interviuri.

Din 2006 este director al cotidianului Romania libera, iar din 2009 cumuleaza si functia de director al trustului Realitatea-Catavencu. Desi Hurezeanu este considerat unul dintre cei mai buni profesionisti romani in mass media, si un sustinator al profesionalismului si deontologiei profesionale, Realitatea TV a avut ample derapaje deontologice dupa 2009, intrand in razboaie personale cu liderii puterii PDL. Aservirea postului a fost evidentiata prin stenogramele din cazul Sorin Ovidiu Vantu, in care omul de afaceri se exprima plastic si fatis solicitand angajatilor sa manipuleze si sa prezinte partizan informatii. In aceeasi perioada, mai multe vedete de la Realitatea, care nu au acceptat ingerintele patronale in activitatea editoriala, au parasit postul.

In tot acest timp, cotidianul Romania libera, aflat in proprietatea lui Dan Grigore Adamescu, un alt roman cu cetatenie germana, pastreaza o atitudine echilibrata politic si este acuzat la Realitatea TV de aservire in favoarea PDL.

 

0 comentarii: