Bogdan Enoiu (publicitate)

enoiuControleaza agentia McCann Erickson (parte a grupului mondial Interpublic), pe care o conduce din 1996. Compania a inregistrat cifre anuale de afaceri in jur de 50 de milioane de euro.
Este unul din pionierii industriei de publicitate, in care a debutat in 1991, si este pasionat de sport. Printre prietenii sai se numara Ion Tiriac, Ilie Nastase sau Gheorghe Hagi, el avand la activ organizarea unor evenimente precum Gala Hagi in 2001, vizita lui George Bush Jr. in 2002 sau turneul de tenis BCR Open. Divizia de media Universal McCann are in portofoliu patru dintre cei mai importanti investitori in publicitate - Coca-Cola, Vodafone, Johnson Wax si Heineken. (cf DailyBusiness)

Despre inceputurile carierei in publicitate:
În iunie 1991, Bogdan Enoiu (31 de ani) era inginer, șef de secție „Tratamente termice”, la IMGB. Dar în uzina bucureșteană era o mare dezordine, cum era în mai toate fostele întreprinderi socialiste, imediat după Revoluție. Din acest motiv, inginerul s-a gândit să facă și altceva ca să câștige bani. La IMGB avea un salariu de 25.000 lei vechi.

A citit un anunț în „Tineretul liber”, ziar cu un tiraj de 700.000 de exemplare, care căuta agenți de vânzări de publicitate pe perioada târgului de la Romexpo. S-a prezentat la ziar și a dat un examen în limba engleză cu Doru Lionăchescu, care pe atunci era unul dintre șefii cotidianului. (În prezent, Doru Lionăchescu este partener la firma de private equity Capital Partners).

A luat examenul și, după programul de la IMGB, Enoiu a alergat de la un stand la altul, zi de zi, la Romexpo, cât a durat târgul. A vândut publicitate în valoare de 390.000 lei vechi, mai mult decât toți agenții la un loc pe care îi angajase „Tineretul liber”. [citeste mai mult in Forbes]

0 comentarii: