Treceți la conținutul principal

Nicolae Ceausescu - autobiografia olografa

Ziarul Adevarul a dezvaluit si publicat dosarul politiei de la arestarea lui Nicolae Ceausescu in tinerete, ocazie cu care i s-au recoltat amprentele si a fost pus sa scrie o autobiografie olografa. Iata textul acesteia, transcris de adevarul.ro (link spre fotocopiile documentelor originale).

Ceauşescu Niculae


M-am născut în 1918 ianuarie 26 în comuna Scorniceşti, jud. Olt. Părinţii sunt agricultori şi se ocupă cu plugăria, au cam 10 ha. pământ pot fi socotiţi mijlocaş. Tata a fost liberal.

La vârsta de 11 ani am venit la Bucureşti şi am intrat ucenic la cismărie. Ca ucenic am intrat în legătură cu tineretul sindical de pe lângă sindicatul Ciocanul. În 1933 noiembrie am devenit membru al UTC.

În 1934 am fost atras în Comitetul raional din Negru unde am lucrat până în august când am fost dat să muncesc în mişcarea antifascistă. Am făcut parte din Comitetul Naţional Antifascist şi în Comitetul Central al tineretului antifascist. Am lucrat cu Matei Socor, Moisesc şi alţii. Am fost arestat de mai multe ori în acest timp dar am fost imediat pus în libertate.

În 1935 ianuarie am luat parte la Conferinţa Comitetului Judeţean al UTC. După conferinţă am fost oprit de agentul Guşe. La mine s-a găsit chitanţa de închiriere a casei unde s-a ţinut conferinţa şi un carnet cu unele notiţe pe care îl uitase acolo Ofelia Manole şi i-l luasem să i-l dau. Am reuşit pe drum să fug.

În februarie am fost trimis în Oltenia ca instructor. Am lucrat acolo cu Estera Radoşoveţki, care era conducătorul Regiunei. După arestarea ei în iulie 1935 am rămas eu cu conducerea regionalei până în decembrie 1935. În decembrie 1935 am fost trimis ca conducător al Regionalei Prahova.

În ianuarie 1936 am fost arestat, fiind dat de un provocator Olteanu. În proces am fost 19 inşi, printre care Petre Iubu şi Tarnovschi Vladimir un polonez. N-am dat nici o declaraţie privitor la munca mea sau a altora. Procesul s-a judecat la Braşov şi am fost condamnat la 2 ani şi 6 luni.

Închisoarea am efectuat-o la Doftana. La Braşov în 1936 am fost încadrat în partid. La Doftana  am fost încadrat în celula de partid şi am fost pus la diferite munci organizatorice. În 1938 august cu ocazia încercărilor provocatoare am fost sancţionat cu o observaţie pentru lipsă de vigilenţă.
M-am eliberat în decembrie 1938 Am luat imediat legătură cu Popa Emil şi cu David Constantin. Am fost dat să lucrez la tineret în Comitetul Judeţean care se ocupă cu tineretul. În primăvară am fost dat în Comisia Centrală a Tineretului unde am lucrat cu Taşcă. Am luat parte la conferinţa din Septembrie 1939 a tineretului unde am făcut raportul asupra problemelor tineretului şi am propus reorganizarea unei organizaţii revoluţionare a tineretului şi creiarea unui front patriotic al tineretului. Prima propunere a fost însă atunci respinsă de Foriş, reprezentantul CC al Partidului. În iunie-iulie am fost o lună la o şcoală de cadre împreună cu încă 5 tovi, problema principală care a fost prelucrată a fost Istoria Partidului Bolşevic. În noiembrie 1939 s-a organizat UTC. Am fost pus în Comitetul Central al UTC împreună cu Taşcă şi Miron şi mai târziu cu alţii.

Am muncit aici până în iulie 1940 când am fost arestat. Arestarea se datoreşte lipsei de vigilenţă şi de conspiraţie din partea mea. Eu eram condamnat la 3 ani în lipsă şi cu toate acestea umblam ziua pe stradă şi chiar în diferite case compromise. La Prefectură n-am dat nici o declaraţie după câteva zile am fost trimis la Consiliul de Război şi de acolo la Jilava unde am stat până în februarie 1942 În timpul şederii la Jilava obţinând posibilitatea să merg la Spitalul Militar pentru repararea danturii am făcut o mare greşeală mergând împreună cu o tovă la o casă tehnică care erau nişte cunoscuţi de ai noştri.

În 1942 februarie am fost trimis la închisoarea Caransebeş. Aici am fost sancţionat cu un vot de blam pentru greşeala menţionată mai sus.

În august 1943 m-am eliberat şi am fost trimis în lagăr unde am stat până în august 1944. M-am eliberat pe la 5 august cu ocazia unei comisii de eliberare.

Am fost eliberat în urma sforţărilor depuse pentru ca să ne eliberăm cât mai mulţi.Am ieşit împreună cu Popa şi Preoteasa Grigore. Am găsit după câteva zile legătura cu mişcarea prin Pătraşcu, dar n-am fost puşi încă nici unul la muncă până la 23 august. După 23 august am fost dat să muncesc la tineret.


video - Lavinia Betea - Lucruri mai puțin știute despre Nicolae Ceaușescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Adrian Tarau - afacerile, Interpolul si dragostea

Adrian Tarau este unul dintre oamenii aproape anonimi, dar de care fiecare a auzit in tot felul de contexte. Asadar, iata cele mai importante stiri si evenimente disparate intre ele, care au adus numele lui Adrian Tarau pe prima pagina a jurnalelor: 1. Invinuirea de contrabanda cu produse petroliere. El a fost arestat in 2001 de procurorul Alexandru Lele sub acuzatia de complicitate la contrabanda, fiind invinuit ca ar fi trecut in acte 1500 tone de benzina ca fiind kerosen pentru a evita astfel plata taxelor si accizelor. Pentru comiterea faptei s-ar fi folosit de influenta pe care tatal sau, lider PSD, om de afaceri si prefect de Bihor. Eliberat pe cautiune, Tarau a fugit din tara, disparitia sa provocand un mare scandal cu repercursiuni in administratie si politia de frontiera. Ulterior, in 2008, el a obtinut la clasarea dosarului de contrabanda, dupa ce acesta a fost deschis si inchis de mai multe ori la Inalta Curte de casatie. Dupa obtinerea solutiei, Adrian Tarau l-a dat in jude

Stefan Vuza (om de afaceri) - fisa biografica

Nume: VUZA ŞTEFAN Functia: Presedintele Grupului SERVICIILE COMERCIALE ROMANE – www.scrgrup.ro Data Naşterii: 15.09.1969, Iaşi, România Educaţie: 1984- 1988 Liceul Militar - Aviaţie, Craiova; 1988-1991 Şcoala Militară – Ofiţeri Activi, Tancuri, Piteşti; 1990-1994 Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale; licenţiat în Comerţ Exterior, Bucureşti; 1996-2000 Facultatea de Drept; licenţiat în Dreptul Comerţului Internaţional Bucureşti; 2001 Studii post – universitare de Ştiinţe Politice, Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative, Bucureşti 2002 Master în Tranzacţii Economice Internaţionale la Academia de Studii Economice, Bucureşti 2003 Master în Psihologie Industrială şi Organizaţională, Universitatea Babeş – Bolyai, Cluj - Napoca; 2007 Doctorat în Relaţii Economice Internaţionale, la Facultatea de Ştiinţe Economice, Cluj – Napoca Experienţă Profesională: august 1993 - august 1995: - SC DURĂU SA, administrator august 1995-1999:- SC EUROHOUSE COM SR

Andrei Siminel (om de afaceri)

Andrei Siminel Cristian Este reprezentantul in Romania al celui mai puternic fond de investitii in online-ul romanesc, Broadhurst, detinut de americanii de la NCH. Siminel controleaza sau a controlat business-uri precum Netbridge (cu agentia de publicitate Boom), Tradevill, Vodanet, Active Soft, Romarta Libra Bank sau iMedia. Intr-una din putinele declaratii publice cu referire la online acordate in presa (intr-un interviu pentru Hotnews.ro), a spus ca "din zecile de mii de site-uri si de idei pe net-ul din Romania vor avea succes 10-20, [...] iar restul vor fi amenintate de faliment". via Dailybusiness, top Oameni de afaceri din online, locul 1 in 2011 pentru Andrei Siminel in ancheta organizata de publicatia citata. Ca investitor, Andrei Siminel este implicat în administrarea unor afaceri din domeniile bancar, comunicații, software, real estate etc. Printre cele mai profitabile activități ale companiilor în care este implicat se numără și administrarea/închirierea de spații

Cele mai bune filme seriale

Film. Top. Prizes. So On

Asta conteaza!

Arta plus Cultura